Veelgestelde vragen

  • Bestellen

    • Hoe kan ik zien of mijn bestelling is gelukt?
      Zodra je een bestelling hebt geplaatst, verschijnt er een melding dat de bestelling is gelukt en ontvang je direct een bevestiging per e-mail.
    • Waar kan ik de status van mijn bestelling bekijken?
      Na het bevestigen van de bestelling, ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Hierin vind je het overzicht van de bestelling en jouw persoonlijke gegevens. Zodra wij de bestelling versturen, ontvang je een verzendbevestiging met de track & trace code van PostNL pakketservice. Met deze code kun je op de website van PostNL het verzendtraject van de bestelling volgen.
    • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
      Neem contact op met de klantenservice om een bestelling te wijzigen of te annuleren.
    • Ik kan mijn adres niet invullen tijdens het bestelproces. Wat nu?
      Klik op de knop zoek adres waarna een nieuw venster verschijnt waarin postcode en huisnummer ingevuld kunnen worden. Het systeem zoekt het adres en de woonplaats op.
    • Ik kan het product wat ik wil bestellen niet vinden. Wat nu?
      Wanneer je een product niet kan vinden op onze site, is deze niet meer leverbaar of tijdelijk uitverkocht. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice zodat zij kunnen nakijken of het product nog besteld kan worden of voor een alternatief.
    • Kan ik een product op internet bestellen en afhalen in één van de winkels?
      Het is niet mogelijk een product te bestellen op internet en deze af te halen in een winkel. Wil je een product reserveren en afhalen in de winkel, neem dan contact op met onze winkel. Zij kijken graag voor je na of het product aanwezig is en voor je apart gelegd kan worden.
    • Kan ik als Belgische klant ook online bestellen?
      Het is helaas nog niet mogelijk een product online te bestellen als Belgische klant. Het is wel mogelijk een bestelling te plaatsen door een e-mail te sturen aan onze klantenservice
  • Betalen

    • Welke betaalmogelijkheden zijn er?
      Je kan kiezen voor betaling via iDEAL indien je toegang hebt tot internetbankieren bij ABN AMRO, Rabobank, ING, SNS bank, Fortis, ASN Bank, Friesland Bank of de Triodos bank. Daarnaast kan je kiezen voor betaling met creditcard. Wij accepteren VISA en Mastercard. De derde mogelijkheid is betaling onder rembours waarbij het totaalbedrag contant aan de postbode op het moment van aflevering wordt betaald.
    • Zijn er kosten verbonden aan de betaalmogelijkheden?
      Aan de betaalmogelijkheden iDEAL en creditcard zijn geen kosten verbonden. Voor betalingen onder rembours brengen wij € 8,- in rekening.
    • Ik krijg een foutmelding tijdens het betaalproces. Wat nu?
      Controleer of alle gegevens juist zijn ingevuld. Indien de foutmelding zich nogmaals voordoet, neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Verzenden en Bezorgen

    Van der Zwaag Muziekinstrumenten en Van der Zwaag Muziek en Geluid werken samen met PostNL , GLS, DHL, en DPD pakketservice voor de verzending van de bestellingen. PostNL en DPD zijn marktleider in pakkettendistributie binnen de Benelux. Voor afwijkende formaten werken we met GLS of DHL Logistiek of met onze eigen bezorgdienst.

    • CLICK & COLLECT 

    Plaats je bestelling op onze website en haal je bestelling eenvoudig op onze winkel. Je combineert de zekerheid en het gemak van online bestellen met de voordelen van onze winkel. Je krijgt automatisch bericht per e-mail, telefoon of sms als je bestelling klaar ligt. Als het product dat je hebt besteld op voorraad is in de winkel kan je het dezelfde dag nog ophalen. Je kan online afrekenen, maar je kan er ook voor kiezen om je bestelling te betalen in de winkel. Je kan in onze winkel betalen met contant geld, bankpas en creditcard. In de winkel is het ook mogelijk om gespreide betaling aan te vragen.

    • LEVERTIJDEN

    Dat hangt zeer sterk van de bestelde artikelen af, maar meer dan 70% van onze bestellingen worden nog dezelfde dag verwerkt en binnen 24 uur verzonden.

    Waarschijnlijk kunt u het zich voorstellen, dat er iets tussen kan komen en dat we de vermelde levertijden vaak niet kunnen halen. Zo laten ons ook vaak leveranciers in de steek of andere klanten kunnen bijvoorbeeld u het laatste stuk voor de neus wegkapen enzovoorts. De centrale inkoop van Van der Zwaag Muziek & Geluid zal zich echter steeds voor u inzetten om u zo snel mogelijk de bestelde apparatuur te kunnen leveren. Als u de producten zeer dringend nodig hebt, neem dan contact op met ons voor eventueel een alternatief product.

    • ZENDING VOLGEN

    Je ontvangt van ons per e-mail een trackingcode zodra je besJtelling bij ons de deur uit is. Je kan dan binnen 24 uur de status van je zending online volgen via de website van de vervoerder.

    • BEZORGING

    De vervoerders kiezen hun eigen schema voor de bezorging. Houd er rekening mee dat je op het afleveradres op werkdagen van 9.00 tot en met 17.00 uur aanwezig moet zijn om de zending in ontvangst te nemen. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop de zending op het afleveradres in ontvangst wordt genomen.

    • NIET THUIS?

    Indien de vervoerder langskomt terwijl er niemand aanwezig is, dan doet hij een kaart in de bus met daarop de contactgegevens voor een nieuwe afspraak. Indien je niet reageert, dan bieden zij de zending de eerstvolgende werkdag opnieuw aan. Als er dan niemand aanwezig is, blijft de zending een week in het depot liggen. Is er na een week nog geen contact opgenomen om een afspraak te maken, dan komt de zending retour naar ons magazijn.

    • TEKENEN VOOR ONTVANGST

    Voor je eigen bescherming verwachten wij je persoonlijke handtekening bij het accepteren van de zending, zowel bij zakelijke- als privé-adressen. Indien je niet in staat bent om zelf te tekenen voor ontvangst van de order, kunnen wij de levering niet garanderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor derden die voor ontvangst tekenen op het door jou opgegeven afleveradres. Indien de verpakking beschadigingen vertoont, kan je bij het tekenen voor ontvangst een melding maken van schade. Doe je dit niet, dan kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering de goederen niet meer retour nemen.

    • DUURZAAM ONDERNEMEN

    Wij hergebruiken bijna alle verpakkingsmaterialen. Het is mogelijk dat jouw zending verpakt is in een kartonnen doos van een ander merk of product danwel in een reeds gebruikte doos of verpakking. Onbruikbaar oud papier en karton wordt 100% gerecycled.

  • Retourneren

    • RETOURPROCEDURE

      Je kan om diverse redenen besluiten (een deel van) je bestelling retour te zenden. Lees zorgvuldig deze pagina door om misverstanden en vertragingen te voorkomen.

      Autorisatienummer

      Retourzendingen zonder autorisatienummer kunnen helaas niet in behandeling worden genomen. Vraag in alle gevallen eerst het autorisatienummeraan. Als jouw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je per e-mail een autorisatienummer. Noteer dit nummer duidelijk op de verpakking, zodat jouw pakket correct geïdentificeerd kan worden bij binnenkomst in ons magazijn.

      Retourzending

      In alle gevallen dien je de retourzending voldoende gefrankeerd naar ons op te sturen. Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd. Van der Zwaag Muziek en Geluid vergoedt in sommige gevallen de verzendkosten. Het is ook mogelijk om een product terug te brengen naar de winkel.

    Van der Zwaag Muziek en Geluid
    T.a.v. Afdeling retouren
    Kleine Breedstraat 2
    9101 LB Dokkum

    • Welke producten zijn uitgesloten van retour?

              Hygiëne producten als blaasinstrumenten, gehoorbescherming, In Ear monitoring en gebruikte hoofdtelefoons.

  • Garantie en defecten

    • Wat is de garantietermijn?
      Op alle aankopen bij Van der Zwaag Muziek en Geluid geldt een garantietermijn van ten minste twee jaar met uitzondering van sommige producten, zoals occasions. Deze garantieregeling geldt onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van wettelijke bepalingen.
    • Welkeproducten zijn uitgesloten van garantie?
      – Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik of nalatig onderhoud;
      – Schade als gevolg van het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
      – Vocht- of waterschade;
      – Schade bij gebruiksartikelen, zoals lampen (maatbouw), flightcases, software, dvd`s, cd`s, softwarepakketten en kabels;
      – Schade bij producten met hygiëne voorschriften als Alphine gehoorbescherming, In Ear monitoring en hoofdtelefoons die reeds gebruikt zijn.
    • Ik begrijp de bediening van het product of de handleiding niet. Wat nu?
      Probeer eerst te zoeken op het internet naar een antwoord op de vraag. Vaak ben je niet de eerste die een bepaald probleem met een product hebt en is de oplossing eenvoudig te vinden op het internet met behulp van zoekmachines zoals Google. Zo heb je dorogaans sneller een antwoord op je vraag. Uiteraard kan je voor deze vragen ook contact opnemen met onze winkels of de klantenservice.
  • Assortiment en voorraad

    • Hoe kan ik een product zoeken in de webshop?
      Via de duidelijke menustructuur en de uitgebreide zoekfunctie vind je snel en gemakkelijk het product dat je zoekt.
    • Ik kan het product wat ik wil bestellen niet vinden. Wat nu?
      Indien je een gewenst product niet in onze webshop kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.
    • Hoe kan ik zien of het product op voorraad is?
      Bij elk product staat de actuele voorraadstatus weergegeven.
      De winkels hebben een eigen (showroom)voorraad. Deze voorraad is bij elk product te raadplegen, zodat duidelijk is waar het gewenste product te zien, te beluisteren en uit te proberen is.
    • Zijn alle prijzen in de webshop inclusief BTW?
      De nieuwprijzen op vanderzwaagmuziek.nl zijn inclusief BTW. De occasion prijzen op vanderzwaagmuziek.nl zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld.
  • Mijn Account

    • Hoe maak ik een account aan?
      Ga naar registreren om een account op vanderzwaagmuziek.nl aan te maken. Na het invullen van de gegevens is het mogelijk een bestelling te plaatsen.
    • Waar kan ik mijn gegevens bekijken en wijzigen?
      Onder profiel staat de optie mijn gegevens waarin je de ingevulde gegevens kan bekijken en wijzigen.
    • Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
      Ga naar inloggen en gebruik de functie wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Na het invullen van je e-mailadres, ontvang je binnen enkele minuten een bericht met een nieuw wachtwoord.
    • Ik heb problemen met inloggen. Wat nu?
      Controleer of alle gegevens juist zijn ingevuld. Let op hoofd- en kleine letters. Indien het probleem zich nog steeds voordoet, neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Contact en openingstijden

    • Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
      Onze klantenservice staat graag voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden en je te helpen en ondersteunen bij eventuele problemen of klachten. Stuur een bericht via het contactformulier of mail naar klantenservice@vanderzwaagmuziek.nlDe klantenservice is telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 0519-221313 op de volgende tijden:
      Maandag: Gesloten
      Dinsdag t/m Donderdag:
      10.00-12:00 / 13:00-18.00
      Vrijdag: 10.00-12:00 / 13:00 – 18:00
      Vrijdagavond: 19:00-21:00 (koopavond)
      Zaterdag: 10.00-17.00
      Op koopzondagen is de klantenservice niet geopend.
    • Waar vind ik het adres en openingstijden van jullie winkel?
      Onze adres en openingstijden vind je op de homepagina.
    • Wat zijn de telefoonnummers van de winkel?
      Van der Zwaag muziek en geluid Dokkum 0519-221313
      Voor de winkel, 0519-223321
      Voor de klantenservice 0519-221313
      Voor de technische dienst 0519-221313